30 Jun, 2010

Program Kem Membaca

KEM MEMBACA dilaksanakan pada 30 Jun 2010, sempena bulan membaca pada bulan Julai setiap tahun. Dengan program yang telah dirancang dapat kiranya semua warga SKCB2 terutamanya murid minat membaca dan menjadikan ianya sebagai budaya membaca. Pelbagai aktiviti dilaksanakan antaranya : 
Aktiviti 1 : Membaca selama 10 minit ( semua warga SKCB2)
Aktiviti 2 : Kuiz ( semua murid terlibat ) 
Aktiviti 3 : Mewarna Kulit Buku (penglibatan murid Pra, Tahun 1 dan 2), Tulisan berangkai ( tahun 3) dan Buku Skrap (semua tahap 2)

Program ini julung-julung kali diadakan dan berkemungkinan akan menjadi program setiap tahun bagi menggalakkan semua warga SKCB2 terutamanya murid minat dalam membaca. Program ini bermula jam 8.00am hingga 1.00pm. 
Ucapan tahniah kepada yang berjaya dan pertingkatkan diri bagi mencapai kejayaan. Bagi yang tidak berjaya, usaha lagi tanpa putus asa. Ilmu adalah pelita hidup, maka untuk menambah ilmu adalah dengan banyakkan membaca. 
Terima kasih diucapkan kepada semua Warga SKCB2 yang telah bertungkus lumus dalam menjayakan program ini. Apa yang penting adalah kerjasama..SELAMAT MAJU JAYA..












    

0 ulasan:

Catat Ulasan